reklama komercyjna

Reklama komercyjna a społeczna

Spoty reklamowe mogą dotyczyć tak naprawdę każdego produktu i każdej dziedziny naszego życia. O ile jednak reklama komercyjna ma wpływać na emocje i pobudzać do odczucia potrzeby nabycia reklamowanej rzeczy to już reklama społeczna będzie przede wszystkim informować.

Chociaż sama produkcja spotów reklamowych wygląda podobnie w różnych przypadkach to uwaga skupia się głównie na innym przekazie i konieczności wywołania innego efektu. Reklama społeczna nie będzie nasycona kolorami i żywą muzyką – będzie nierzadko szokować, ukazywać realia a nie wyimaginowany, piękny świat. Reklama społeczna ma wreszcie wywołać określone postawy społeczeństwa, trwale zmienić ich styl życia bowiem dotyczy istotnych dla bytu ludzi i otoczenia kwestii.

Reklama komercyjna w odróżnieniu od tej społecznej ukazuje zalety produktu i usługi natomiast społeczna uczy i pokazuje problemy świata. Jak przyznają eksperci, którzy tworzą obie formy reklam bez większego problemu to właśnie reklama społeczna wymaga od nas zaangażowania natomiast ta komercyjna ma jedynie przedstawić reklamowany przedmiot w korzystnym świetle nawet jeżeli posiada on całą gamę wad.

Okazuje się, że o ile obie formy reklamy pokazywane są w przerwach programów telewizyjnych i nawet na tej samej zasadzie zostają tworzone to mają zupełnie inny charakter, inne cele i inaczej oddziałują na odbiorcę.

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *