Agencje zajmujące się public relations coraz częściej i z coraz większym rozmachem wykorzystują internet do pracy nad wizerunkiem swoich klientów. Nic w tym zresztą dziwnego zważywszy na stale rosnącą popularność tego medium i to nie tylko wśród nastolatków.
W związku z tym zapewne wiele osób ciekawi to, w jaki sposób jest ono wykorzystywane w komunikacji pr-owej. W niniejszym artykule postaramy się pokazać kilka kanałów i narzędzi, które PR-owcy mają do dyspozycji w sieci.
SEO i Content Marketing
PR wydaje się być cokolwiek odległy od działań SEO, jednakże wraz ze zmianami, jakie wprowadza Google w swym algorytmie, rośnie też rola jakości treści zamieszczanych na stronach internetowych, a to daje szanse się wykazać specjalistom od wizerunku.
Jak to dokładnie działa? Powiedzmy, że chcemy aby nasza firma była na pierwszym miejscu na frazę „agencja PR Warszawa”. W tym celu należy wybrać odpowiednią stronę w naszym serwisie firmowym i jednocześnie tekst, który z jednej strony będzie wartościowy PR-owo, a jednocześnie spełniał wszystkie wymogi SEO.
Portale społecznościowe
Innym, bardzo chętnie wykorzystywanym przez PR-owców narzędziem są portale społecznościowe. Oczywiście, prym wiedzie tu Facebook, ale i Twitter, Google Plus nie pozostają daleko w tyle.
Skąd ich popularność PR-owców? To proste. Dzięki nim łatwiej dotrzeć do liderów opinii, a poprzez nich do „zwykłych interneutów”. Jeśli zatem pozyskamy naszym przekazem tych pierwszych, to mamy pewność, iż i wśród tych drugich wizerunek naszego klienta się poprawi.
Buzz, czy marketing szeptany
Doskonałym miejscem, gdzie PR-owiec może się wykazać są różnego rodzaju fora i grupy dyskusyjne. Przybiera to często formę marketingu szeptanego, jakkolwiek zazwyczaj specjalista PR występuje nich z podniesioną przyłbicą i dyskutuje z osobami – zadowolonymi i niezadowolonymi – z usług bądź produktów jego klienta.
Oczywiście to nie wszystkie kanały i narzędzia, jakie branża public relations ma do swej dyspozycji w internecie, w tej chwili jednak to one są najchętniej wykorzystywane przez ludzi zatrudnionych w niej.