Account manager to pewnie jedno z najczęściej powtarzających się w ofertach pracy stanowisko. Pomimo tego, że jego istota sprowadza się do pośredniczenia w kontaktach pomiędzy klientem a pracownikami firmy, w której jest zatrudniony, to w zależności od tego, jakiej branży pracuje, zakres jego obowiązków jest bardzo różny.
W niniejszym artykule chcieliśmy co nieco napisać o tym, jak wygląda praca account managera w agencji social media, gdyż ostatnimi czasy możemy obserwować wylew ogłoszeń rekrutacyjnych na to właśnie stanowisko.
Praca w agencja social media
Praca w agencji social media ma swoją specyfikę, co tez rzutuje na tryb account managera. Na przykład nie jest tutaj potrzebna jakaś wielka wiedza techniczna, jak to ma miejsce na przykład w agencjach dostarczających oprogramowanie, za to niezwykle przydatna jest umiejętność prowadzenia prezentacji.
Dlaczego? W social media sprzedaje się przede wszystkim pomysł, kreatywną koncepcję, a to rzeczy mało wymierne, niełatwe do przedstawienia, dlatego tak bardzo liczy się tu osobowość accounta, który prezentuje klientowi to, co wymyślili dlań specjaliści od mediów społecznościowych.
Do tego dochodzi dyspozycyjność niemalże 24h na dobę, siedem w dni tygodniu. Wynika to z faktu, że Facebook czy Twitter pulsują życiem cały czas, ludzie nie przestają ich odwiedzać punkt 17 w piątek, aby dać sobie odpocząć przez weekend i wrócić z nowym zapasem sił o 8 w poniedziałek, a to oznacza, że account musi trzymać non stop rękę na pulsie.
Ludzie
Każdy kandydat na stanowisko account managera w agencji social media powinien również pamiętać, że ludzie weń pracujący są dość specyficzni. Kreatywni. Inteligentni. A jednocześnie obdarzeni mocnymi charakterami. Potrzeba zatem dużo wrodzonej dyplomacji oraz cierpliwości, aby dobrze ułożyć sobie z nimi pracę.
Z drugiej strony, klienci. Choć tu akurat sprawa wygląda podobnie jak w innych branżach. Są po prostu różni. Trafiają się przyjaźni i sympatyczni, ale i wymagający i opryskliwi. Tak czy owak, z jednymi i drugimi trzeba sobie ułożyć poprawne relacje.