Account manager to pewnie jedno z najczęściej powtarzających się w ofertach pracy stanowisko. Pomimo tego, że jego istota sprowadza się do pośredniczenia w kontaktach pomiędzy klientem a pracownikami firmy, w której jest zatrudniony, to w zależności od tego, jakiej branży pracuje, zakres jego obowiązków jest bardzo różny.
W niniejszym artykule chcieliśmy co nieco napisać o tym, jak wygląda praca account managera w agencji social media, gdyż ostatnimi czasy możemy obserwować wylew ogłoszeń rekrutacyjnych na to właśnie stanowisko.
Praca w agencja social media
Praca w agencji social media ma swoją specyfikę, co tez rzutuje na tryb account managera. Na przykład nie jest tutaj potrzebna jakaś wielka wiedza techniczna, jak to ma miejsce na przykład w agencjach dostarczających oprogramowanie, za to niezwykle przydatna jest umiejętność prowadzenia prezentacji.
Dlaczego? W social media sprzedaje się przede wszystkim pomysł, kreatywną koncepcję, a to rzeczy mało wymierne, niełatwe do przedstawienia, dlatego tak bardzo liczy się tu osobowość accounta, który prezentuje klientowi to, co wymyślili dlań specjaliści od mediów społecznościowych.
[AdSense-A]
Do tego dochodzi dyspozycyjność niemalże 24h na dobę, siedem w dni tygodniu. Wynika to z faktu, że Facebook czy Twitter pulsują życiem cały czas, ludzie nie przestają ich odwiedzać punkt 17 w piątek, aby dać sobie odpocząć przez weekend i wrócić z nowym zapasem sił o 8 w poniedziałek, a to oznacza, że account musi trzymać non stop rękę na pulsie.
Ludzie
Każdy kandydat na stanowisko account managera w agencji social media powinien również pamiętać, że ludzie weń pracujący są dość specyficzni. Kreatywni. Inteligentni. A jednocześnie obdarzeni mocnymi charakterami. Potrzeba zatem dużo wrodzonej dyplomacji oraz cierpliwości, aby dobrze ułożyć sobie z nimi pracę.
Z drugiej strony, klienci. Choć tu akurat sprawa wygląda podobnie jak w innych branżach. Są po prostu różni. Trafiają się przyjaźni i sympatyczni, ale i wymagający i opryskliwi. Tak czy owak, z jednymi i drugimi trzeba sobie ułożyć poprawne relacje.