Search Engine Marketing (SEM)

SEM – czy to się opłaca?

Wielu właścicieli małych i średnich firm w Polsce zastanawia się, czy  SEM (ang. search engine marketing – marketing w wyszukiwarkach internetowych) ma sens. Wielu bowiem z nich trudno sobie wyobrazić, że wpisanie jakiejś tam frazy w wyszukiwarkę może w konsekwencji doprowadzić do pozyskania klienta albo na ich towary, albo na usługi.

Odpowiedź na to pytanie może być tylko jedna: warto wejść w marketing w wyszukiwarkach (zarówno w SEO, jak i PPC), bo to się po prostu opłaca. Jakkolwiek trzeba tu zastrzec, że istnieją branże oraz produkty, których promocja w tym kanale nie ma raczej sensu – na szczęście jest ich niewiele.

[AdSense-A] 

Dlaczego to się w ogóle opłaca?

Zacznijmy od rzeczy podstawowej: dlaczego SEM w ogóle się opłaca. Odpowiedź na to pytanie jest prosta. Ludzie po prostu szukają informacji o produktach i usługach w sieci, a robią to przeważnie za pomocą wyszukiwarki Google. Wystarczy zatem być na jej czołowych wynikach wyszukiwania (SEO) lub wykupić link sponsorowany (PPC AdWords), aby mieć szansę na pozyskanie klienta.

Mówiąc inaczej, wysoka pozycja w Google’u to tak jakby mieć sklep na skrzyżowaniu Marszałkowskiej z Alejami Jerozolimskimi albo w jakiejś dużej i prestiżowej galerii handlowej. Przy takiej lokalizacji nigdy nie będziemy narzekać na brak klientów.

Obniżanie kosztów kampanii, maksymalizacja zysków

Wiemy już, dlaczego ten cały search engine marketing działa i się opłaca, ale na tym koniec. Dzięki bowiem optymalizacji działań (dotyczy to zwłaszcza kampanii PPC w Google AdWords) możemy obniżyć koszty prowadzonej przez nas kampanii przy zachowaniu, a nawet powiększeniu, dotychczasowego wolumenu klientów.

Do tego jednak potrzeba współpracy z doświadczoną agencją SEM, gdyż raczej ciężko będzie osiągnąć jakiś przyzwoity wynik z firmą, która  dotąd nie przeprowadziła zbyt wiele kampanii efektywnościowych w Google AdWords.

Warto inwestować w SEM?

Sądzimy, że już samo to, co napisaliśmy powyżej, wystarczy, aby przekonać wszystkich wątpiących, czy marketing w wyszukiwarkach internetowych się opłaca. Oczywiście, zawsze może zdarzyć, że zaczynając z nim swą przygodę nie osiągniemy sukcesu, ale przecież od tego są specjalistyczne agencje SEM, aby nam pomóc zoptymalizować nasze działania.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *